De ce Facultatea de Business?
Facultatea de Business oferă studenților săi următoarele:
- plan de învățământ adaptat cerințelor pieței;
- profesori cu experiență de predare la nivel internațional;
- abordare pragmatică și inovativă în predare;
- posibilitatea de a studia într-un mediu internaționalizat (predare în limba engleză) și intercultural (numeroși studenți străini, sosiți îndeosebi prin programul Erasmus);
- burse de studiu în străinătate, la universități partenere (Spania, Austria, Turcia, Franța, Elveția, Italia, Olanda etc.);
- legături puternice cu mediul de afaceri;
- posibilitatea de a efectua stagii de practică/internship-uri în țară sau străinătate.
Broșuri
Detaliile specifice legate de admitere le găsiți sintetizate în broșurile de admitere pentru programele de licență, respectiv cele de masterat. Vă rugăm să le citiți cu atenție, iar apoi, dacă mai aveți întrebări, ne puteți contacta.
Oportunități Erasmus + și Dublă diplomă
Lumea se deschide studenților Facultății de Business prin dobândirea unei experiențe internaționale, vitale din punct de vedere academic și profesional. Mai multe detalii legate de pașii pe care trebuie să îi urmați pentru a studia un semestru în străinătate sau cum puteți obține în 3 ani două diplome recunoscute internațional, regăsiți în broșurile de mai jos.
Informații admitere
Calendar admitere
Licență
10-16.07.2025 | Înscrierea candidaților online (platforma se va închide în data de 14 iulie, ora 23:59) |
17.07.2025 | Afișarea rezultatelor la proba de concurs (eseu) |
18.07.2025 | Depunerea contestațiilor online (secretariat.tbs@ubbcluj.ro) |
19.07.2025 | Soluționarea contestațiilor și afișarea rezultatelor inițiale |
20-22.07.2025 | Confirmarea locurilor obţinute prin concurs, etapa I (până pe 22 iulie, ora 23:59) |
23.07.2025 | Redistribuirea locurilor neocupate după etapa I de confirmări |
24-25.07.2025 | Confirmarea locurilor după redistribuire, etapa a II-a (până pe 25 iulie, ora 23:59) |
26.07.2025 | Redistribuirea locurilor neocupate după etapa a II-a de confirmări |
27-28.07.2025 | Confirmarea locurilor după redistribuire, etapa a III-a (până pe 28 iulie, ora 23:59) |
29.07.2025 | Afișarea rezultatelor finale |
Master
10-14.07.2025 | Înscrierea candidaţilor online (platforma se va închide în data de 14 iulie, ora 23:59) |
15.07.2025 | Programarea candidaților pentru interviu |
16.07.2025 | Desfășurarea interviurilor |
17.07.2025 | Afișarea rezultatelor la interviu |
18.07.2025 | Contestații (secretariat.tbs@ubbcluj.ro) |
19.07.2025 | Afișarea rezultatelor inițiale |
20-21.07.2025 | Confirmarea locurilor obținute prin concurs, etapa I (până pe 21 iulie, ora 23:59) |
22.07.2025 | Redistribuirea locurilor neocupate după etapa I de confirmări |
23-24.07.2025 | Confirmarea locurilor după redistribuire, etapa a II-a |
25.07.2025 | Redistribuirea locurilor rămase neocupate după etapa a II-a de confirmări |
26-27.07.2025 | Confirmarea locurilor după redistribuire, etapa a III-a |
28.07.2025 | Afişarea rezultatelor finale |
Licență
05-08.09.2025 | Înscriere candidaţilor online (platforma se va închide în data de 8 septembrie, ora 23:59) |
09.09.2025 | Afișarea rezultatelor la proba de concurs (eseu) |
10.09.2025 | Depunerea contestaţiilor online (secretariat.tbs@ubbcluj.ro) |
11.09.2025 | Soluționarea contestațiilor și afișarea rezultatelor inițiale |
12-13.09.2025 | Confirmarea locurilor obţinute prin concurs, etapa I |
14.09.2025 | Redistribuirea locurilor neocupate după etapa I de confirmări |
14.09.2025 | Confirmarea locurilor după redistribuire, etapa a II-a |
15.09.2025 | Afişarea rezultatelor finale |
Master
05-07.09.2025 | Înscrierea candidaţilor online (platforma se va închide în data de 7 septembrie, ora 23:59) |
08.09.2025 | Programarea candidaților pentru interviu |
09.09.2025 | Desfășurarea interviurilor |
10.09.2025 | Afișarea rezultatelor la interviu |
11.09.2025 | Contestații online (secretariat.tbs@ubbcluj.ro) |
12.09.2025 | Afişarea rezultatelor iniţiale |
13.09.2025 | Confirmarea locurilor obţinute prin concurs (buget și taxă) |
14.09.2025 | Redistribuirea locurilor rămase neocupate |
14.09.2025 | Confirmarea locurilor după redistribuire |
15.09.2025 | Afişarea rezultatelor finale |
Locuri disponibile
Licență
Număr de locuri disponibile pentru admitere – Sesiunea Iulie/Septembrie 2025 (vor fi afișate după aprobarea de către Rectoratul UBB)
Specializare/forma de învățământ | Buget | Bursieri ME | Taxă | Etnici cu bursă | Etnici fără bursă | Non UE/Taxă CPV | Capacitate cf. HG |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Administrarea Afacerilor - în limba română/IF | - | - | - | - | - | - | 200 |
Administrarea Afacerilor - în limba engleză/IF | - | - | - | - | - | - | 90 |
Administrarea Afacerilor - în limba română/IF – Extensia Bistriţa | - | - | - | - | - | - | 90 |
Administrarea Afacerilor - în limba română/ID | - | - | - | - | - | - | 150 |
Administrarea Afacerilor în Servicii de Ospitalitate - în limba română/IF | - | - | - | - | - | - | 75 |
Administrarea Afacerilor în Servicii de Ospitalitate - în limba engleză/IF | - | - | - | - | - | - | 50 |
Administrarea Afacerilor în Servicii de Ospitalitate - în limba română/ID | - | - | - | - | - | - | 50 |
TOTAL: | - | - | - | - | - | - | 705 |
*) Locurile - Rural/buget (8 locuri) sunt valabile pentru toate cele 7 specializari și vor fi repartizate, la fiecare specializare, în funcție de solicitările candidaților.
Master
Număr de locuri disponibile pentru admitere – Sesiunea Iulie/Septembrie 2025 (vor fi afișate după aprobarea de către Rectoratul UBB)
Specializare/forma de învățământ | Buget | Taxă | Etnici buget | CPV | Capacitate |
---|---|---|---|---|---|
Administrarea Afacerilor - în limba română/IF | - | - | - | - | 75 |
Administrarea Afacerilor - în limba română/IFR | - | - | - | - | 35 |
Administrarea Afacerilor Internaționale - în limba engleză/IF | - | - | - | - | 70 |
Management Hotelier - în limba română/IF | - | - | - | - | 50 |
Management Hotelier - în limba română/IFR | - | - | - | - | 20 |
Administrarea Afacerilor în Ospitalitate și Turism Internațional - în limba engleză/IF | - | - | - | - | 50 |
TOTAL | - | - | - | - | 300 |
Licenta
Număr de locuri disponibile pentru admitere – Sesiunea Iulie/Septembrie 2025 (vor fi afișate după aprobarea de către Rectoratul UBB)
Specializare/forma de învățământ | Buget | Bursieri ME | Taxă | Etnici cu bursă | Etnici fără bursă | Non UE/Taxă CPV | Capacitate cf. HG |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Administrarea Afacerilor - în limba română/cu frecvenţă | - | - | - | - | - | - | 200 |
Administrarea Afacerilor - în limba engleză/ frecvenţă | - | - | - | - | - | - | 90 |
Administrarea Afacerilor - în limba română/cu frecvenţă – Extensia Bistriţa | - | - | - | - | - | - | 90 |
Administrarea Afacerilor - în limba română/ID | - | - | - | - | - | - | 150 |
Administrarea Afacerilor în Servicii de Ospitalitate - în limba română/cu frecvenţă | - | - | - | - | - | - | 75 |
Administrarea Afacerilor în Servicii de Ospitalitate - în limba engleză/cu frecvenţă | - | - | - | - | - | - | 50 |
Administrarea Afacerilor în Servicii de Ospitalitate - în limba română/ID | - | - | - | - | - | - | 50 |
TOTAL: | - | - | - | - | - | - | 705 |
*) Locurile - Rural/buget (8 locuri) sunt valabile pentru toate cele 7 specializari și vor fi repartizate la fiecare specializare în funcție de solicitările candidaților.
Master
Număr de locuri disponibile pentru admitere – Sesiunea Iulie/Septembrie 2025 (vor fi afisate dupa aprobarea de catre Rectoratul UBB)
Specializare/forma de invatamant | Buget | Taxa | Etnici buget | CPV | Capacitate |
---|---|---|---|---|---|
Administrarea Afacerilor - în limba română/cu frecvenţă | - | - | - | - | 75 |
Administrarea Afacerilor - în limba romana/ cu frecvenţă redusa- IFR | - | - | - | - | 35 |
Administrarea Afacerilor Internationale - în limba engleza/cu frecvenţă | - | - | - | - | 70 |
Management Hotelier - în limba română/cu frecventa | - | - | - | - | 50 |
Management Hotelier - în limba română/cu frecventa redusa- IFR | - | - | - | - | 20 |
Administrarea Afacerilor în Ospitalitate si Turism International - în limba engleză/cu frecvenţă | - | - | - | - | 50 |
TOTAL | - | - | - | - | 300 |
Specializări
Licență
Domeniul Administrarea Afacerilor | |
---|---|
1 | Specializarea ADMINISTRAREA AFACERILOR - 3 ani, cu frecvenţă - în limbile română și engleză - 3 ani, învățământ la distanță - în limba română |
2 | Specializarea ADMINISTRAREA AFACERILOR - extensia Bistrița - 3 ani, cu frecvență - în limba română |
3 | Specializarea ADMINISTRAREA AFACERILOR ÎN SERVICII DE OSPITALITATE - 3 ani, cu frecvenţă - în limbile română și engleză - 3 ani, învăţământ la distanţă - în limba română |
Master
Domeniul Administrarea Afacerilor | |
---|---|
1 | Specializarea ADMINISTRAREA AFACERILOR - 2 ani, cu frecvenţă - în limbile română și engleză - 2 ani, cu frecvenţă redusă- în limbile română și engleză |
2 | Specializarea MANAGEMENT HOTELIER - 2 ani, cu frecvență - în limba română - 2 ani, cu frecvență redusă - în limba română |
3 | Specializarea ADMINISTRAREA AFACERILOR INTERNAȚIONALE - 2 ani, cu frecvenţă - în limba engleză |
3 | Specializarea ADMINISTRAREA AFACERILOR ÎN OSPITALITATE ȘI TURISM INTERNAȚIONAL - 2 ani, cu frecvenţă - în limba engleză |
Criterii admitere
Licență
Criterii de selecție pentru toate specializările
Eseu motivațional, redactat în limba de predare a programului, notat cu calificativul Admis/Respins.
Modalitatea de calcul a mediei de admitere:
- 100% media examenului de bacalaureat, în cazul în care candidatul nu a participat la Concursul de cunoştinţe și nu doreşte să se ţină cont de această notă;
- 100% media de la examenul de bacalaureat + 10% din nota obținută la Concursul de cunoştinţe, dacă aceasta este cel puţin egală cu 6,00 (şase 0%). În acest caz, nota finală nu poate să depășească nota 10 (zece 0%).
Concursul de cunoștințe are 3 (trei) secțiuni (Concept de afaceri, Economie și Matematică). Toate detaliile privind secțiunile vor fi comunicate în Regulamentul Concursului de Cunoștințe.
Probele secțiunilor Economie și Matematică, din cadrul Concursului de cunoștințe se vor desfășura în datele:
- Etapa I – 12 aprilie 2025
- Etapa a II-a – 5 iulie 2025
Iar cea aferentă secțiunii Concept de afaceri în 4 aprilie 2025.
Master
Criterii de selecție (pentru toate programele) :
- Media examenului de licenţă (diplomă) cu o pondere de 30% în media finală;
- Media anilor de studiu la licență cu o pondere de 50% în media finală;
- Interviu cu o pondere de 20% în media finală.
- Candidaţii trebuie să depună la dosar un atestat/certificat de competenţă lingvistică. Pentru atestatul de competenţă lingvistică pragul minim acceptat pentru admiterea la masterat este minim B1.
Criterii de departajare în caz de medii egale:
Criteriul 1: media ultimului an de studiu de la nivel licență ;
Criteriul 2: media penultimului an de studiu de la nivel licență.
OBS. Candidații trebuie să depună un atestat/certificat de competență lingvistică, pragul minim acceptat fiind B1.
Ultimele medii
Licență
text aici
Master
aici text
Dosarul de concurs
Licență
- Fișa de înscriere semnată (este generată automat pe platforma de înscrieri);
- Diploma de Bacalaureat sau diploma echivalentă cu aceasta ori adeverința;
- Foaia matricolă;
- Eseu întocmit conform Anexei 1. În data de 10 iulie se va deschide formularul următor, care reprezintă modalitatea prin care se completează eseul (ATENȚIE, aceasta este o probă obligatorie). Dacă vă înscrieți la mai multe specializări, e necesar să completați formularul de mai multe ori, alegând specializarea/specializările dorite.
- Certificat de naștere;
- Buletin/carte de identitate sau pașaport pentru cetățenii străini cu altă nationalitate decât cea română;
- Adeverința medicală tip;
- Două fotografii tip buletin de identitate - 3/4 cm (se vor aduce la facultate în momentul începerii activităților didactice);
- Adeverința în original, din care să rezulte calitatea de student și anii universitari în care candidatul a beneficiat de finantare de la buget (pentru studenții care urmează/au urmat o a altă specializare);
- Dovada plății taxei de admitere. Atenție! Plata taxei se face exclusiv online, în cadrul platformei dedicate înscrierilor. Consultați detaliile în secțiunea „Taxă de admitere 2025”!
- Documente suplimentare pentru candidații pe locurile speciale (candidați etnici români, candidați de etnie rromă, candidați cu protecție specială (plasament), absolvenți ai liceelor situate în mediul rural). Detalii legate de aceste documente găsiți în secțiunea „Categorii speciale candidați 2025”.
Machete eseu:
Administrarea Afacerilor - limba română
Administrarea Afacerilor - limba engleză
Administrarea Afacerilor în Servicii de Ospitalitate - limba română
Administrarea Afacerilor în Servicii de Ospitalitate - limba engleză
Master
- Fișa de înscriere semnată (este generată automat pe platforma de înscrieri);
- Diploma de Bacalaureat și foaia matricolă sau diploma echivalentă cu aceasta ori adeverința ;
- Diploma de licenţă/absolvire, pentru promoţiile anterioare anului 2025 sau adeverinţă pentru promoţia 2025;
- Atestat/Certificat de competenţă lingvistică (Anexa 1 din Regulamentul de Admitere), informatii suplimentare legate de echivalare puteti accesa aici;
- Curriculum vitae;
- Certificat de naștere;
- Adeverința medicală tip;
- Două fotografii tip buletin de identitate - 3/4 cm (se vor aduce la facultate în momentul începerii activităților didactice);
- Adeverința în original, din care să rezulte calitatea de student și anii universitari în care candidatul a beneficiat de finantare de la buget (pentru studenții care urmează/au urmat o a altă specializare);
- Dovada plății taxei de admitere. Atenție! Plata taxei se face exclusiv online, în cadrul platformei dedicate înscrierilor. Consultați detaliile în secțiunea „Taxă de admitere 2025”!
- Documente suplimentare pentru candidații pe locurile speciale (candidați etnici români, candidați de etnie rromă, candidați cu protecție specială (plasament), absolvenți ai liceelor situate în mediul rural). Detalii legate de aceste documente găsiți în secțiunea „Categorii speciale candidați 2025”.
Taxe de admitere
Licență
Plata taxei de admitere se face exclusiv online, prin intermediul platformei de admitere.
◾Cuantumul taxei de admitere:
Taxa de admitere este formată din taxa de înscriere și taxa de procesare a dosarului.
Taxa de admitere pentru o specializare este de 250 RON, fiind formată din taxa de înscriere (200 RON), respectiv taxa de procesare a dosarului (50 RON).
Candidații care doresc să se înscrie la mai multe specializări ale Facultății de Business vor plăti taxa de înscriere (200 RON) o singură dată și taxa de procesare (50 RON) pentru fiecare specializare suplimentară aleasă..
Dacă vă înscrieți la două dintre specializările Facultății de Business (AA; AAB; AAE; AASO; AASOE), trebuie să achitați: 200+50+50=300 RON.
Atenție! În cazul specializărilor AA și AASO, dacă se optează, pe lângă forma de învățământ cu frecvență (IF), și pentru forma de învățământ la distanță (ID), nu se plătește suplimentar taxa de procesare. În această situație, taxa este: 200+50=250 RON.
Taxa pentru participarea la Concursul de cunoștințe (pentru fiecare etapă) este în cuantum de 200 lei, sumă care pentru candidații care se înscriu în sesiunea de admitere iulie/septembrie) și aceasta, se echivalează cu taxa de înscriere la concursul de admitere, candidatul urmând să achite doar taxa de procesare de 50 lei pentru fiecare specializare în parte.
◾Scutiri de la plata taxei de admitere:
a) Candidații care au participat la Concursul de cunoștințe organizat de către Facultatea de Business sunt scutiți de la plata taxei de înscriere (200 RON) doar dacă atașează diploma de participare pe platforma de înscriere, la documente justificative. Diploma participanților la Concurs va fi trimisă pe e-mail.
b) Angajații și copiii angajaților UBB, ai Bibliotecii Centrale Universitare, precum și copiii personalului didactic și didactic auxiliar în activitate sau pensionari din instituțiile de învățământ universitar și preuniversitar, sunt scutiți de la plata taxei de înscriere.
c) Taxa de procesare nu este supusă scutirilor sau degrevărilor și nu este returnabilă. Excepție fac doar candidații orfani de ambii părinți sau proveniți din centrele de plasament, care sunt scutiți de la plata taxei de admitere (formată din taxa de înscriere și taxa de procesare). Pentru a beneficia de această scutire, candidații în cauză trebuie să depună la dosar acte justificative.
d) La înscriere, candidatul este obligat să declare dacă s-a mai înscris la o altă facultate/specializare din cadrul Universității Babeș-Bolyai sau la o altă instituție publică de învățământ superior din România.
e) Candidații care doresc să se înscrie la mai multe specializări ale Facultății de Business vor plăti taxa de procesare (50 lei) pentru fiecare specializare, taxa de înscriere (200 lei) plătindu-se la o singură specializare.
f) Categoriile prevăzute în regulamentul de admitere al Universității Babeș-Bolyai pentru anul universitar 2025-2026, Secțiunea B, capitolul III, Alin. 4. Pentru a beneficia de aceste scutiri sau reduceri, trebuie atașate documente justificative (adeverință loc de muncă, adeverință centru de plasament, copii după certificatele de deces ale părinților).
Master
Plata taxei de admitere se face exclusiv online, prin intermediul platformei de admitere.
◾Cuantumul taxei de admitere:
Taxa de admitere este formată din taxa de înscriere și taxa de procesare a dosarului.
Taxa de admitere pentru o specializare este de 250 RON, fiind formată din taxa de înscriere (200 RON), respectiv taxa de procesare a dosarului (50 RON).
Candidații care doresc să se înscrie la mai multe specializări ale Facultății de Business vor plăti taxa de înscriere (200 RON) o singură dată și taxa de procesare (50 RON) pentru fiecare specializare suplimentară aleasă..
Dacă vă înscrieți la două dintre specializările Facultății de Business (AA; MH; IBA; AAOTI), trebuie să achitați: 200+50+50=300 RON.
Atenție! În cazul specializărilor AA și MH, dacă se optează, pe lângă forma de învățământ cu frecvență (IF), și pentru forma de învățământ cu frecvență redusă (IFR), nu se plătește suplimentar taxa de procesare. În această situație, taxa este: 200+50=250 RON.
Taxa pentru participarea la Concursul de cunoștințe (pentru fiecare etapă) este în cuantum de 200 lei, sumă care pentru candidații care se înscriu în sesiunea de admitere iulie/septembrie) și aceasta, se echivalează cu taxa de înscriere la concursul de admitere, candidatul urmând să achite doar taxa de procesare de 50 lei pentru fiecare specializare în parte.
◾Scutiri de la plata taxei de admitere:
a) Angajații și copiii angajaților UBB, ai Bibliotecii Centrale Universitare, precum și copiii personalului didactic și didactic auxiliar în activitate sau pensionari din instituțiile de învățământ universitar și preuniversitar, sunt scutiți de la plata taxei de înscriere.
b) Taxa de procesare nu este supusă scutirilor sau degrevărilor și nu este returnabilă. Excepție fac doar candidații orfani de ambii părinți sau proveniți din centrele de plasament, care sunt scutiți de la plata taxei de admitere (formată din taxa de înscriere și taxa de procesare). Pentru a beneficia de această scutire, candidații în cauză trebuie să depună la dosar acte justificative.
c) La înscriere, candidatul este obligat să declare dacă s-a mai înscris la o altă facultate/specializare din cadrul Universității Babeș-Bolyai sau la o altă instituție publică de învățământ superior din România.
d) Candidații care doresc să se înscrie la mai multe specializări ale Facultății de Business vor plăti taxa de procesare (50 lei) pentru fiecare specializare, taxa de înscriere (200 lei) plătindu-se la o singură specializare.
e) Categoriile prevăzute în regulamentul de admitere al Universității Babeș-Bolyai pentru anul universitar 2025-2026, Secțiunea B, capitolul III, Alin. 4. Pentru a beneficia de aceste scutiri sau reduceri, trebuie atașate documente justificative (adeverință loc de muncă, adeverință centru de plasament, copii după certificatele de deces ale părinților).
Taxe școlarizare
Licență
Specializarea | IF (lei/an) | ID (lei/an) |
---|---|---|
Administrarea Afacerilor, în limba română – IF, ID | 4.000 | 4.000 |
Administrarea Afacerilor, în limba engleză – IF | 4.300 | - |
Administrarea Afacerilor în Servicii de Ospitalitate, în limba română – IF, ID | 4.000 | 4.000 |
Administrarea Afacerilor în Servicii de Ospitalitate, în limba engleză – IF | 4.300 | - |
Administrarea Afacerilor - Extensia Bistrița, în limba română – IF | 4.000 | - |
Master
Specializarea | IF (lei/an) | IFR (lei/an) |
---|---|---|
Administrarea Afacerilor, în limba română – IF, FR | 4.500 | 4.500 |
Management Hotelier, în limba română – IF, FR | 4.500 | 4.500 |
Administrarea Afacerilor Internaționale, în limba engleză – IF | 4.800 | - |
Administrarea Afacerilor în Ospitalitate și Turism Internațional, în limba engleză – IF | 4.800 | - |
Înscriere ONLINE
Înscrierea la Facultatea de Business se va realiza exclusiv online, pe platforma admitere.ubbcluj.ro. Aceasta se va deschide în luna iulie.
Sprijin ONLINE
Vă veți putea conecta cu noi în cadrul unei sesiuni video de consultații,
pe platforma Microsoft Teams
Contact admitere
TELEFON | +40 264 599 170 |
admitere.tbs@ubbcluj.ro | |
ADRESĂ | Strada Horea nr. 7, Cluj-Napoca, România |
Categorii speciale
Etnici (moldoveni)
Candidații care optează pentru locurile rezervate românilor de pretutindeni (candidați etnici) vor depune la înscriere o serie de documente suplimentare:
a) setul de documente conform metodologiei de școlarizare a românilor de pretutindeni și
b) declarație privind apartenența la identitatea culturală română.
Atenție! Mai multe detalii legate de admiterea la studii universitare de licență a cetățenilor străini de origine etnică română puteți consulta aici.
Etnici rromi
Candidații care optează pentru locurile rezervate etniei rrome, vor depune la înscriere două documente suplimentare:
a) cerere tip, se găsește pe site-ul UBB, și
b) scrisoare din partea unei asociații a rromilor, care atestă apartenența la etnia rromă.
Atenție! Mai multe detalii legate de admiterea la studii universitare de licență a candidaților de etnie rromă puteți consulta aici.
Persoane cu protecție specială
Candidații care optează pentru locurile rezervate persoanelor cu protecție specială (plasament), vor depune la înscriere două documente suplimentare:
a) cerere tip, se găsește pe site-ul UBB, și
b) documente de la DGASPC, care atestă instituirea măsurii de protecție specială (centru de plasament, plasament familial etc.).
Atenție! Mai multe detalii legate de admiterea la studii universitare de licență a persoanelor cu protecție specială puteți consulta aici.